24MY ISUZU D-MAX_15_EU-LHD_CREW_RBD1

Pick-up kan nu køre på madolie fra dine fritter

  • TIL HÅNDVÆRKEREN
  • Varevogne og Transport
  • 2025-10-30
  • | Af Redaktionen

    Har du en nyere modeller af ISUZU D-MAX, er den allerede godkendt til brændstoffet HVO100, som kan reducere CO₂-udledning med op til 90 % – uden ændringer i motor eller garantiforhold.

    24MY ISUZU D-MAX_9_EU-LHD_REG_CREW-White_EXT_RBB

    ISUZU D-MAX, der i forvejen er en udbredt arbejdshest i bygge- og anlægsbranchen, er nu officielt godkendt til brug af det syntetiske brændstof HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil). Det betyder, at virksomheder kan reducere deres klimaaftryk markant – uden at ændre på motor, brændstofsystem eller garantiforhold.

    HVO100 fremstilles af affalds- og restprodukter som brugt fritureolie og animalsk fedt og er kemisk næsten identisk med fossil diesel. Samtidig brænder det renere, hvilket reducerer udledningen af både partikler, kvælstofoxider og kulilte.

    – Mange af vores kunder arbejder i brancher, hvor ansvarlighed og dokumenterbare CO₂-reduktioner bliver stadig vigtigere – både i udbud og i daglig drift. Med HVO100 kan man tage et konkret skridt i den rigtige retning uden at ændre på sin bilpark, fortæller René Andersen, salgsdirektør hos ISUZU Danmark.

    Fordele for ESG og arbejdsmiljø

    For virksomheder, der arbejder i tæt bytrafik, på byggepladser eller i naturfølsomme områder, kan skiftet til HVO100 være et effektivt bidrag til både ESG-rapportering og arbejdsmiljø. Brug af HVO100 understøtter dokumenterbar klimahandling uden at gå på kompromis med driftssikkerhed eller ydeevne.

    – ISUZU D-MAX er et driftssikkert og hårdført arbejdsredskab. Nu kan den også bidrage aktivt til den grønne omstilling. Det gør den til et naturligt valg for virksomheder, der ønsker at kombinere ansvarlighed og effektivitet, siger René Andersen.

    Læs også, hvordan man kan bygge sin ISUZU pick-up om til en lastbil

    Ingen bekymringer om tekniske ændringer

    Alle ISUZU D-MAX-modeller fra 2020 og frem er godkendt til HVO100 og kræver ingen tekniske tilpasninger, softwareopdateringer eller ændringer i serviceprogram. Brændstoffet kan tankes direkte i stedet for traditionel diesel og er tilgængeligt hos flere danske brændstofleverandører.

     

    Fordele ved HVO100

    - Op til 90 % lavere CO₂-udledning sammenlignet med traditionel diesel

    - Renere forbrænding med færre skadelige stoffer i udstødningen

    - Biologisk nedbrydeligt og ikke-giftigt, hvilket reducerer risikoen ved eventuelt spild

    - Mindre luftforurening omkring byggepladser og i lukkede arbejdsmiljøer



    Bliv opdateret på nyt om varevogne  

    Anbefalede artikler