
Morten Abildgaard som ny CCO (Chief Commercial Officer)
Ny CCO skal styrke SiteHubs kommercielle udvikling
Morten Abildgaard skal som ny kommerciel direktør bidrage til vækst og digital udvikling i byggebranchen.
SiteHub har per 1. august 2025 ansat Morten Abildgaard som ny CCO (Chief Commercial Officer). Med sig bringer han mange års erfaring fra tech- og byggebranchen – senest som direktør for Dalux’ danske kommercielle afdeling, hvor han også har spillet en central rolle i virksomhedens internationale ekspansion, især i USA.
Morten Abildgaard har arbejdet intensivt med forretningsudvikling, vækststrategier og opbygning af skalerbare modeller. Han har solid indsigt i både byggebranchen, ejendomsforvaltning og digitalisering, og har særligt fokus på at gøre teknologiske løsninger operationelt relevante for brugerne.
Jeg har fulgt SiteHubs udvikling i flere år og ser frem til at bidrage til virksomhedens kommercielle og strategiske retning, udtaler Morten Abildgaard i en pressemeddelelse.
Ulrik Branner, grundlægger og administrerende direktør i SiteHub
Erfaren profil fra tech og byggeri skal sætte retning for BedreByggeplads-konceptet
Som ny CCO får han ansvar for at styrke SiteHubs position i relation til konceptet BedreByggeplads – et samlet initiativ, der omfatter digital adgangskontrol, brandsikring, byggepladsservice, håndtering af arbejdstilladelser og arbejdsmiljøtiltag. Målet er at understøtte byggepladser med højere sikkerhed, bedre fremdrift og øget compliance – samtidig med at skabe attraktive og ordentlige arbejdsforhold.
Abildgaard indtræder samtidig i virksomhedens direktion, og Ulrik Branner, grundlægger og administrerende direktør i SiteHub udtaler:
- Vi er meget glade for at få Morten med i teamet. Han kommer med en stærk kombination af kommerciel erfaring og branchekendskab, som bliver vigtig i vores videre udvikling.