E-TECH både rummelig og ret så unik med sin gigantiske sidedørsåbning. Dertil kommer, at den kører på el – hele 300 km på en opladning.

">
article_image

Med Kangoo Van E-TECH er der atter sat strøm til de gode dyder

  • Byggepladsen
  • Varevogne og Transport
  • 2022-09-19
  • Tekst af Frank Ulstrup
  • Som benzin- og diselvarianterne er E-TECH både rummelig og ret så unik med sin gigantiske sidedørsåbning. Dertil kommer, at den kører på el – hele 300 km på en opladning.

    Om det faktisk er muligt at få plads med en lille elefant i lastrummet på Renault Kangoo Van E-TECH, skal være usagt – men det ser sådan ud!

     

    _05A2680
    _05A2693
    _05A2724
    _05A2689
     
     



    For ud over en række gennemprøvede features har den nye E-TECH selvfølgelig også videreført Kangoo Van’s gigantiske sidedørsåbning på hele 145 cm. En åbning, der gør det muligt at laste en Europalle – og måske en lille elefant - direkte ind gennem siden.

    At Renault-ingeniørerne fjernede B-stolpen og dermed tillod hele siden at åbne op, var i sig selv imponerende. Og endnu mere imponerende er det, at man nu har fundet plads til et stort 45 KWh lithium-ion batteri – vel at mærke uden at gå på kompromis med rummeligheden.

    _05A2535
    _05A2545
    _05A2550
    _05A2563
    _05A2582
     
     


    Med batteriet godt gemt af vejen under bunden, er den elektriske Kangoos rummelighed derimod fuldt på højde med sine benzin- og dieseldrevne fætre og kusiner.

    Dermed tvinges brugerne ikke længere ud i et valg mellem ydeevne eller rummelighed, lød det fra Renault ved lanceringen i Paris denne sommer. Med Kangoo E-TECH får de begge dele.


    Masser af plads og stor rækkevidde

    Og et hurtigt kik på tallene bevidner, at der nok er noget om snakken: I den korte L1 version er der nemlig op til 3,9 m3 varerum, mens der i den længere L2’er er hele 4,9 m3 at boltre sig på. Lastevnen er også i elefant-klassen med henholdsvis 600- og 800 kg. i de to versioner, samt 1500 kg. tilladt træk på krogen.

    Så rummeligheden er der, og det samme er motorkraften: Med 122 hk og et bundtræk på 245 Nm kan E-TECH også komme ud over stepperne, op ad bjergvejene – og ikke mindst hjem igen. Sammenlignet med den første eldrevne Renault Kangoo Z.E., der blev lanceret for ti år siden, er batterikapaciteten nemlig næsten fordoblet og tillader dermed en rækkevidde på hele 300 km.

     

    2D8A4848-Modifier

     

    Med hensyn til opladning er der flere muligheder; heriblandt en 22 kW AC-oplader der ”fylder tanken” fra 0-80 % på 90 minutter. Et endnu hurtigere alternativ er DC hurtigladeren på 80 kW, der leverer 170 km rækkevidde på bare 30 minutter.

    Generelt må det siges, at E-TECH trækker på alle de egenskaber, der gjorde Kangoo Van til ”International Van of The Year 2022”, og som før det fik den kåret som ”Årets Varebil” i Danmark.

    Dermed er rummelighed i elefantstørrelse, kæmpe sideåbning og stor rækkevidde nogle af de fordele, som Renault Kangoo E-TECH byder på.

     

    Anbefalede artikler