Optimér din byggeforretning med tre nemme trin
Ejer du en byggeforretning eller byggefirma, men føler at der skal noget nyt til forretningen?
De fleste byggefirmaer fokuserer på det de er bedst til; at bygge og vejlede om byggeprocessen. Hvilket selvfølgelig også er det vigtigste - den service, man som virksomhed tilbyder, skal altid være i top. Men faktisk kan denne service optimeres, hvis man indfører nogle enkle tiltag. Det kræver selvfølgelig lidt ekstra arbejde i starten, og måske lidt flere medarbejdere, men i sidste ende er det en god investering. Her får du tre nemme trin, som med sikkerhed vil gavne din forretning.
Trin 1: Få et sagsstyringssystem
Mange byggefirmaer, eller firmaer i byggebranchen, fokuserer ikke specielt meget på deres IT - og det er en fejl. Med et godt IT-system kan mange af processerne optimeres og effektiviseres, så man i sidste ende kan fokusere på selve arbejdsopgaven. Et godt eksempel på dette er et sagssystyringssystem, hvilket ServiceStyring tilbyder. Du kan få mere information om selve systemet på deres hjemmeside: https://www.servicestyring.dk/. Med et system som dette, kan du samle alt data og alle virksomhedens processer i ét system. Det vil sige, at både medarbejderne og kunderne kan benytte sig af et system, hvor både bestilling og ordremodtagelse sker samlet. Derudover tilbyder sagsstyringssystemet fra ServiceStyring også et udlejningsmodul. Hvis dit byggefirma eksempelvis udlejer maskiner, kan du nemt holde styr og overblik over udlejningen ved hjælp af udlejningsmodulet der er indbygget i systemet. Læs mere om et sagsstyringssystem på ServiceStyring eller om andre IT-systemer på nettet - det er en optimal investering, for at optimere virksomhedsprocesser.
Step 2: Markedsføring
Synlighed er et nøglebegreb for mange forretninger nu til dags. Med synlighed sikrer du, at eventuelle fremtidige kunder vælger din virksomhed frem for andres. For at opnå synlighed, er det relevant at have en målrettet markedsføring. Brug lidt penge på de sociale medier, hvor du kan booste dit byggefirma ved hjælp af annoncer eller lignende. Du kan også overveje noget professionelt hjælp, som et marketingbureau, men dette vil typisk være lidt dyrere. En sidste mulighed er også, at du ansætter en med speciale i markedsføring
Step 3: Skab et genkendeligt brand
Et sidste step som du kan tage med i din optimeringsproces er, at du skaber et genkendeligt brand. Dette hænger selvfølgelig sammen med markedsføringen, men det er typisk noget du skal have overvejet inden du starter din virksomhed. Et genkendeligt brand afspejles gennem et logo, farver, i nogle tilfælde et catchy slogan, eller lignende. Hvis du ikke allerede har et genkendeligt brand, så kan du med fordel optimere det ved at tænke på de farver, du benytter dig af, og om logoet rent visuelt ser pænt ud. Sørg også for at der er sammenhæng mellem farver og logo, med det du markedsfører på de sociale medier.