Saferoad Dalusio leverer hele pakken ved større vejarbejder
Når vi vil hurtigt frem, men ikke gider høre på trafikstøj, er løsningen støjskærme, lyder det fra Saferoad Daluiso, der i stigende grad leverer ”hele pakken” når det drejer sig om støjløsninger ved større vejarbejder.
Findes der noget værre end at holde i kø på motorvejen?
Ja, det skulle da lige være at bo klos op og ned ad selv samme motorvej, og høre på trafikstøj døgnet rundt.
Men i en tid, hvor flere og flere veje omkring de større byer kalder på udvidelse, findes der heldigvis en løsning, der fikser begge problemer i et hug: Støjafskærmninger er effektive, og den er kommet for at blive.
Det er en sag, som Søren Neergaard, der er Business Unit Manager, i Saferoad Daluiso A/S, kan tale med om.
Virksomheden, der er en del af en international koncern med over 2500 medarbejdere, leverer totalløsninger indenfor bl.a. skiltning, afspærring og støjafskærmning i forbindelse med større trafikale anlægsarbejder.
- Flere og flere mennesker arbejder og bor jo i byerne, hvilket fører til trængsel på motorvejene. Løsningen kan være at udvide med flere spor, og samtidig sikre omgivelserne mod den støj, som den ekstra trafik medfører, siger han og peger på, at støjskærme netop er designet til at dæmpe støjen, så det er muligt at bo ved siden af vejen, uden at få forringet sin livskvalitet.
-Dermed er støjskærme også den oplagte løsning, som sikrer, at folk kan komme frem på vejene, og som samtidig gør det behageligt at være nabo til en større færdselsåre.
Støjdæmpning på vej
Netop opsætning af støjskærme er da også blevet en af de helt store opgaver for Saferoad Daluiso, der netop har rejst fire km af slagsen ved opførelsen af den nye Kronprinsesse Marys Bro ved Roskilde Fjord.
Og alt peger på, at der i de kommende år vil komme mange – rigtig mange flere - kilometer af støjskærme rundt omkring i hele landet, siger Søren Neergaard:
- Der er flere tendenser, der peger i den retning: For det første vil søgningen mod de større byer formentlig fortsætte, samtidig med at kravet om mobilitet vil stige. For det andet vil vores personlige grænse for hvor meget støj, vi vil acceptere, formentlig blive mindre. De faktorer betyder til sammen, at vi forventer at få rigtig travlt i de kommende år.
Læs også:
Interview med HR-ansvarlig i Saferoad, Lisbeth Daluiso ” Trivsel skal være mere end et buzzword”
Frederikssund fik hele pakken
Støjafskærmning er dog allerede et af de tre grundlæggende ben i Saferoad Daluisos omfattende og landsdækkende forretning. De to andre vedrører skilte inkl. tilhørende opsætningsmateriel og trafikafvikling i forbindelse med vejarbejder. Her går det mildt sagt også stærkt.
Som tidligere nævnt, har man netop afsluttet et stort projekt i forbindelse med en ny motortrafikvej ved Frederikssund. Projektet indebar ”hele pakken”, som Søren Neergaard formulerer det:
- Det var alt fra støjafskærmning, trafikafvikling samt skilte og standere til projektet. På den måde er projektet et godt eksempel på den retning, vi justerede forretningen til i 2014, og som har vist sig at være en stor succes, siger han og uddyber:
- Det handler kort og godt om, at vi ikke ”bare” leverer produkter – men derimod komplette løsninger. Vi gør entreprenørens hverdag lettere, når vi f.eks. overtager dele af projektstyringen og den udførende del, og samtidig opnår vi en række synergieffekter. Når dagen er omme, betyder det, at vi skaber værdi for vores kunder, og samtidigt kan være med til at holde omkostningerne på et fornuftigt niveau.
Og den tilgang er der rigtig mange, der godt kan lide, slutter Søren Neergaard:
- Baseret på entreprenørernes tilbagemeldinger og vores interne niveau af travlhed er jeg ikke i tvivl om, at vi tilbage i 2014 gjorde det helt rigtige.