Kim Maretti, kommunikationschef hos Unidrain
Investerer i fremtidens talenter med elevpladser i marketing
Byggebranchen mangler arbejdskraft, og når Unidrain ansætter elever i marketingteamet, så skaber det værdi for både eleverne og virksomheden, samtidig med at byggebranchen fremhæves som en attraktiv karrieremulighed.
Unidrain har i årevis arbejdet for at gøre håndværksfagene mere attraktive og sikre rekruttering af fremtidens dygtige hænder. Selvom virksomheden ikke kan tilbyde lærlingepladser inden for VVS- eller murerfagene, har man fundet andre veje til at støtte fremtidens faglærte. Unidrain har i stedet tilbudt elevpladser i marketingafdelingen, og den fjerde elev er netop startet.
- Vi har jo ikke anledning til at have lærlinge indenfor VVS- eller murerfaget, som er de fag, vi leverer ind til. Ikke desto mindre mener vi, at vi har en forpligtelse til at bidrage til fremtidens talentmasse i byggebranchen, som jo også tæller relaterede leverandører som os, fortæller Kim Maretti, kommunikationschef hos Unidrain i en pressemeddelelse.
Nye input fra de unge er velkommen
Elevprogrammet giver ikke kun værdi til eleverne, men også til virksomheden. Ifølge Kim Maretti kræver det en stor indsats fra hele teamet, men afkastet i form af nye idéer og energi er mærkbart:
- At have elever hos os kræver en dedikeret indsats fra hele teamet. Ved at tilbyde elevpladser deler vi ud af vores viden og erfaring, men samtidig får vi nye perspektiver, ideer og energi ind i virksomheden, forklarer han.
Cecilie Bülow
Cecilie Bülow, der for nyligt har afsluttet sin elevtid hos Unidrain, fremhæver, hvor vigtig praktisk erfaring er:
- Som elev hos Unidrain har jeg fået lov til at tage ansvar og arbejde med spændende projekter, hvilket har klædt mig rigtig godt på, fortæller Cecilie Bülow.
Udover elevpladser hylder Unidrain også VVS- og murerlærlinge gennem deres Talentlegat og støtter erhvervsskoler med hands-on undervisning i Glostrup.
Læs flere artikler om uddannelse i bygge- og anlægsbranchen på vores temaside