Indudoor har fokus på detaljen i dørløsninger til hårde miljøer
Dørspecialisten Indudoor bruger tæt dialog med kunderne for at sikre løsninger, der både er holdbare og lander perfekt i første forsøg.
Det er altid en fornøjelse, når en bestilt vare bliver leveret præcis som man vil have den. Men når varen oven i købet har en lang transporttid og er nødvendig for en virksomheds drift, er det mere end en fornøjelse – det er en nødvendighed.
Det ved man hos Indudoor, der leverer skræddersyede svingdøre, hygiejnedøre, vådrumsdøre, døre til køle- og fryserum og andre specialdøre til blandt andet fødevareproduktion, restauranter, storkøkkener og fugtig industri.
- Vi vil ramme den rigtige løsning i første forsøg, siger Martin Dufresne, der driver Indudoor i Danmark. Han har en del eksport til Grønland og Færøerne, og de særlige forhold i Nordatlanten har stor betydning, når der skal skabes individuelle løsninger.
- Vi har ingen standardvarer. Alt, vi laver, er tilpasset til den enkelte kunde. Vi leverer varer, der kan holde til det, deter bygget til.De skal kunne tåle at blive brugt, siger han og kommer med et eksempel.
- Hvis man køber en standardvare til et køkken eller et andet sted, der håndterer fødevarer, risikerer man at få et produkt, der ikke kan leve op til hygiejnekrav og rengøring.
En standarddør kan være blæst i stykker af højtryksrensning på en uge, og i andre tilfælde kan lak og maling ikke holde. Vi sørger for at spørge ind til, hvor produkterne skal bruges, siger han.
Grønland og Færøernes fiskeindustri er et af de eksempler, han fremhæver. Her er der ofte salt i luften, og det indgår også ofte i produktionen. Det er hård kost for de fleste overflader, men der findes løsninger, der kan modstå de brutale vilkår.
- Det kræver, at vi ved det, og derfor har vi stort fokus på dialogen. Når en kunde henvender sig, sørger vi altid for, at de sender billeder fra de rigtige vinkler og vi rådgiver om, hvordan der kan laves præcise opmålinger. Desuden tager vi en samtale om, hvilke særlige udfordringer, der kan være. For eksempel om dørene skal have ekstra sikring, om de skal kunne modstå særlige vejrmæssige eller produktionsmæssige udfordringer og den slags, siger Martin Dufresne.
- Vi laver unikke tegninger af dørene, som kunden skal acceptere, inden de bliver produceret. Det sker efter, at vi har krydstjekket alle oplysninger, så opmålinger, beskrivelser og ønsker passer sammen. Vi vil gerne levere døre, der er holdbare, og som passer præcist til kundens behov, uden at der kommer unødige omkostninger. Derfor tager vi en grundig dialog, inden vi leverer varen.
Dialog er vigtigt
Dialog er et ord, Martin Dufresne vender tilbage til igen og igen. Og han har da også en udfordring til arkitekter, bygherrer og andre med projekter, der kræver særlige dørløsninger.- Kontakt os så tidligt som overhovedet muligt i processen. Meget gerne allerede når udbudsmaterialet skal laves. Så er vi helt sikre på, at vi lander det rigtige sted. Man skal aldrig være bange for at ringe til os, selv om man ikke er sikre på, hvilken løsning, der skal vælges. Vi er endikke bange for at henvise til vore kollegaer andre steder, hvis vi synes, at de bedre vil kunne løfte en opgave, siger han og understreger, at muligheden også gælder de håndværkere, der skal levere den endelige montage.
- Vi er en lille virksomhed, og vi er glade for de mindre opgaver. Så vi vil gerne være med fra begyndelsen og hele processen igennem, siger han.