Administrerende direktør i Ordrestyring Tommy Hahn Sørensen
Stor fremgang for digital platform for håndværksvirksomheder
Ordrestyring vækstede igen forrige år, og i dag anvender mere end 30.000 håndværkere dagligt platformen som en integreret del af deres digitale værktøjer. Direktør Tommy Hahn Sørensen fortæller, at man i den forbindelse har udvidet virksomhedens organisation og uddelegeret fokusområder.
- For at kunne fokusere endnu mere på markedets nye krav og sikre, at Ordrestyring forbliver en sund forretning, er det nødvendigt at have fuldt fokus på omkostninger og sikre forudsigelige indtægter med vores abonnementsmodel. Derfor har jeg omorganiseret internt for at opnå et mere dedikeret fokus på kerneområderne og en organisation, der passer til den strategi, jeg har lagt for virksomheden, fortæller Tommy Hahn Sørensen.
En af de erfarne medarbejdere, der har fået udvidet ansvar, er CRO (Chief Revenue Officer) Mikkel L. Svendstrup, som supplerer:
- Som CRO er jeg overordnet ansvarlig for vores indtægtskilder og vores marketingteam. Der er en klar strategi for vores fremtid, og jeg skal nu sikre, at det lykkes sammen med mine medarbejdere. Det bliver utroligt spændende at tackle de nye udfordringer, og jeg er sikker på, at vi sammen med vores team kan gennemføre vores strategi.
Ikke længere en startup-virksomhed
I løbet af de seneste år er virksomheden vokset fra at være en startup til en solid virksomhed. Dette afspejler sig naturligt i det seneste regnskab, som virksomheden har offentliggjort. Det ses også internt i måden, som Ordrestyring arbejder på.
- De seneste par år har været meget spændende, udfordrende og krævende. Når man går fra at være en typisk startup til nu at have større fokus på interne optimeringer, øget sikkerhed og med en stigende medarbejderstab, stiller det nye krav til alle ansatte, mit lederteam og selvfølgelig mig selv. Ordrestyring er en arbejdsplads med over 50 fuldtidsansatte og en del af den nordeuropæiske koncern HVD Group, som beskæftiger over 250 mennesker. Vi lærer alle sammen hver dag, hvordan vi bedre kan udnytte de kompetencer, vi har internt i vores virksomhed og hos vores kolleger rundt om i Europa, siger Tommy Hahn Sørensen og fortsætter:
- Det er ikke altid smertefrit at blive en større organisation, når der stilles nye og højere krav til dokumentation af arbejdsprocesser og forventninger fra kunder, medarbejdere og ejere. Hvis det var nemt, ville der ikke være noget at være stolt af. Men jeg er både meget stolt af den igangværende proces i retning af at opbygge en endnu mere robust virksomhed til gavn for vores kunder og mine medarbejdere, samt de flotte resultater, som mine medarbejdere præsterer.
Tommy Hahn Sørensen slutter af:
- Jeg ser blandt andet flere i markedet, der i denne tid påvirkes hårdt af et manglende fokus på omkostninger. Det medfører, for nogle, at de nu har svært ved at reagere på markedskonjunkturer og kundebehov. I Ordrestyring har vores strategiske fokus, omkostningsstyring og omstillingsparathed været en vigtig del af forklaringen på vores imponerende vækst år efter år. Disse og andre elementer har gjort at vi er lykkedes med at opbygge en solid og driftssikker virksomhed til gavn for både kunder, medarbejdere og ejere.
Om Ordrestyring
Med alt samlet på en platform er Ordrestyring omdrejningspunkt for hele forretningsgangen og sagsstyringen hos flere end 30.000 håndværkere. Det gælder bl.a. ordrer, tilbud, opgaver, fakturering, time- og materialeregistrering, entreprisestyring, dokumentation, indhentning af priser mm. Ordrestyring sikrer endvidere det forretningsmæssige og økonomisk overblik i realtid - både på enkeltsager og det samlede for virksomheden.
Med Ordrestyrings digitale platform opnår elektrikere, tømrere, murere, malere VVS’ere og kloakmestre store tidsbesparelser og effektiviseringsgevinster på grund af automatiserede arbejdsgange – bl.a. overføres timer og materialer fra svende automatisk til fakturaer, og det er nemt at integrere til andre systemer som regnskabsprogrammer, lønsystemer, flådestyring, grossister, kalkulation m.fl.