CRM-system bruges til præcis kundebetjening

Annonce

CRM-system bruges til præcis kundebetjening

For at give kunderne en mere præcis rådgivning og altid være på højde med kundernes udfordringer har Ajos indført et nyt CRM-system


Ajos a/s har indført et nyt CRM-system, som ikke alene er beregnet for salgsafdelingen, men er til gavn for en bred vifte af medarbejdere, så kunderne i sidste ende også får stor gavn af indførelsen af systemet.


CRM står for Customer Relationship Management.
Det er altså et system, hvor man registrerer oplysninger om kunderne. Der betyder, at Ajos bliver bedre til at yde den faglige rådgivning, som firmaet ønsker at stå for. Det er ikke noget problem i situationer, hvor en sælger kender kunden rigtig godt og kan huske de relevante oplysninger, men med CRM bliver det sat i system, så ikke bare en enkelt medarbejder har viden om den enkelte kunde.


- Det betyder, at vi generelt er bedre forberedte, når vi besøger den enkelte kunde, og ikke behøver starte forfra hver gang. Det betyder også, at andre end sælgerne kender forholdene omkring den enkelte kunde. Hvis en medarbejder på kontoret eksempelvis bidrager til et tilbud, har vedkommende mulighed for at søge og finde oplysninger om den enkelte kundes historik og den faglige tilgang, som den enkelte kunde måtte have. Det skulle gerne være til stor fordel for kunderne, siger salgschef Steffen Larsen.


- Implementeringen af CRM-systemet betyder, at vi får registreret alle oplysninger samlet, så der sker færre fejl, og den enkelte medarbejder kan hente alle relevante informationer, som den enkelte skal bruge i sit daglige arbejde for kunden.


Han fortæller, at det er et års tid siden, at Ajos begyndte at anvende CRM Super Office systematisk.


- Én ting er, at vi har skullet overføre mange informationer og få systemerne til at fungere, men det vanskeligste er nok folks vaner. Det tager lang tid at ændre dem, selv om alle kan se det smarte ved CRM-systemet, siger Steffen Nørregaard Larsen.


- I praksis betyder det også, at vi bliver bedre til at arbejde sammen på tværs af afdelingerne. Det betyder i sidste ende, at vi giver kunderne en bedre betjening, og kunderne vil ikke opleve en medarbejder, der ikke har relevant kendskab til kundens forhold.


- CRM-systemet samarbejder med andre af Ajos’ digitale værktøjer. Ajos er de seneste par år blevet en langt mere digital virksomhed end tidligere. Det giver store fordele for medarbejderne, men kunderne skulle i sidste ende gerne mærke det i form af mere præcise leverancer fra Ajos, uanset om det handler om salg eller udlejning, siger Steffen Nørregaard Larsen.


Han har været primus motor ved indførelse af CRM-systemet og har kørt en række kurser internt hos Ajos, fordi det er relevant for kunden, at flere medarbejdergrupper end salgsmedarbejdere har adgang CRM-systemet.


Ajos har været gennem en omfattende digitalisering på alle områder, således anvender alle medarbejdere i dag mobile enheder til fx at modtage opgaver samt registrere udført arbejde, materialeindkøb, tidsforbrug mv. Derfor er der allerede et højt it-niveau i virksomheden, og alle relevante medarbejdere er derfor også klar til at bruge CRM-systemet til fordel for kunden.


Ajos er leverandør af pavillonløsninger til offentlige og private kunder, midlertidige elinstallationer til blandt andet byggepladser og events, byggepladsløsninger, skurløsninger til byggepladser, kraner og hejs.


Ajos er en del af MTH GROUP, men henter mere end 75 % af omsætningen uden for koncernen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Om Ajos  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ajos er blandt de absolut bedste på de områder, vi har valgt at specialisere os i:  Tårnkranersemimobilkranerpersonhejs og materialehejsskuremodulerpavilloner, midlertidige installationer, fx  strømbelysningafspærringopvarmning og affugtning samt  byggepladsindretning og  byggepladslogistik.
Kontaktinformation
Ajos a/s
Godthåbsvej 4, 7100 Vejle
Industriholmen 69, 2650 Hvidovre
Tlf:7025 6363
Email:  
Ajos-bruger-CRM-system-til-pr-cis-kundebetjening
Service
Læs avisen online
Nyheder i din mailboks
Bygge & Anlægsavisen
Kontakt 
Medieinformation
Tip redaktionen!
Annoncer
www.bygge-anlaegsavisen.dk
Nyheder
Nybyggeri og renovering
Produktnyt
Motor/Transport
Profiler
Messer




Bygge- & Anlægsavisen

Bredgade 36. 1. Sal - Forhuset                               
1260 København K
CVR: 28890346
 
Telefontider:
Mandag - Fredag:    09.00 - 16.00
Hovednummer:     +45 3344 5555