Rådgivning og service i øjenhøjde

Isola A/S har en vision om at skabe værdi i hele byggekæden – hvor både rådgivere, entreprenører, håndværkere og forhandlere har fordel af virksomhedens nærvær og professionelle rådgivning.

 

Tekst af Mikkel Weber Sandahl

 

Markedschef Michael Lindberg etablerede selv Isolas danske afdeling i maj 2008, og selv under kriseårene er det hele tiden gået fremad for virksomheden i Danmark. Det skyldes givetvis, at virksomhedens produkter gennem mange årtier er blevet anvendt i Norge, og man får således en velafprøvet løsning, hvor der er tryghed for holdbarhed og kvalitet. Men Michael Lindberg ser selv Isolas fremgang som en bekræftelse af den måde, som Isola håndterer dialogen med kunder og samarbejdspartnere:

 

- Vi skal gøre det enkelt for alle parter i byggekæden – både rådgivere, entreprenører, håndværkere og forhandlere skal vi hjælpe til at kunne bygge bedre og mere effektivt. Vi bringer vores viden i spil og går aktivt ind i dialogen om forskellige løsningsmodeller, ligesom vi tager ansvar for vores løsninger før, under og efter byggeprocessen.  Og herved bliver vi førstevalget.

 

Udvikling på tværs af landegrænser

Isola har hele Norden som hjemmemarked, og det giver en række muligheder for at trække på viden fra de forskellige lande. Norsk viden og know-how flyder direkte til Danmark, ligesom de danske erfaringer udnyttes i Norge, fortæller Michael Lindberg:

 

- Vores fokus er hele det nordiske marked, og de samme høje kvalitetskrav går igen, men også i forhold til produktudvikling kan vi bruge den synergi. Vores produktionsudviklingschefer deltager i forskellige innovationsprojekter inden for klima- og energiforbedringer, og den viden bliver udnyttet i hele organisationen, så de erfaringer kommer alle til gavn.



Kunsten at bringe sin viden i spil

Michael Lindberg mener, det er vigtigt, at man som producent tager ansvar og indgår i en konstruktiv dialog. Isola har gennem årtier arbejdet med løsninger til radonsikring i Norge, og de erfaringer bringer man i spil, når virksomheden for eksempel deltager i arbejdet med at udforme Statens Byggeforskningsinstituts (SBi) nyeste anvisninger. Han fortæller:

 

- Service og rådgivning er vores grundsten. Vi lytter efter for ideer til udvikling og forbedringer, som vi kan udnytte fremadrettet, ligesom vores kunder aldrig kommer til at stå alene med eventuelle problemer. Den professionelle rådgivning handler om at møde både arkitekten og håndværkeren i øjenhøjde, og da vi sørger for sparring og uddannelse omkring alle vores produkter, så mødes vi af stor tillid fra vores kunder.