Administrationen er blevet meget enklere

Annonce

Administrationen er blevet meget enklere

Tømrer- og snedkerfirmaet Hassing-Huset i Hurup, Thy, fik E-Komplet i februar i år, og alle – mester, regnskabsdamen og svendene – er glade for, at det er så nemt og overskueligt

 

- E-Komplet er ret nemt at lære. Min mor, der kører virksomhedens regnskab, var selvfølgelig udfordret, lige da vi skiftede system – også fordi vi samtidig skiftede selskabsform, så der var mange ting på én gang. Men nu kører vi med E-Komplet, og hele administrationen er blevet nemmere. Og det synes vi alle.


Til nytår overtog Karsten Larsen ledelsen af familievirksomheden Hassing-Huset i Hurup, Thy, efter sin far.


- Vi har aldrig haft ét sammenhængende administrationssystem før. Vi havde et gammelt regnskabssystem og et system til registrering af timer for svendene, der ikke rigtigt virkede. Så jeg gav mig til at undersøge, hvad der var af løsninger. Der er mange systemer at sætte sig ind i, og nogle af dem er for bøvlede, mens andre er målrettet til eksempelvis elektrikere eller VVS-virksomheder, forklarer Karsten Larsen.


- Men så foreslog vores revisor, at vi kiggede på E-Komplet – og det er der faktisk også nogle af kollegerne i branchen, der har. Så Michael fra E-Komplet kom forbi og viste os det, og den 1. februar gik vi i gang med at skifte til E-Komplet.

 

Læs mere om IT & Teknologi

 

En app, der virker

Hassing-Huset har i alt 15 medarbejdere, og det var vigtigt, at det nye system var nemt og overskueligt for alle – ikke mindst svendene.


- Vi har før prøvet at have et system med timeregistrering via en app, men jeg var ikke helt tilfreds med løsningen – synes ikke, det virkede, som det skulle. Men E-Komplets app er nem og overskuelig at bruge: Jeg opretter blot den nye sag hjemmefra, og så kan svendene registrere time- og materialeforbrug på sagen. Eller – hvis jeg ikke har nået at oprette sagen – kan svendene bare selv gøre det, når de står ude på opgaven, forklarer Karsten Larsen.


Et forår med generationsskifte, ny selskabsform, masser af kunder – og et nyt administrationssystem – har udfordret den lille virksomhed, men nu kører det hele til alles tilfredshed.


- Det giver jo også meget mere overblik, både for min mor og mig: App’en med time- og materialeregistreringen snakker sammen med lønsystemet og faktureringsløsningen, og det er nemt og hurtigt at trække informationerne ind. Det giver overblik, påpeger Karsten Larsen og fortsætter:


- Skulle en af os nu komme til at lægge nogle informationer ind på den gale sag – og det kan jo ske – så er de nemme at flytte. Det har forenklet mange ting her i virksomheden. Det er et fint program!



 

Hurtigt overblik

- En af fordelene ved E-komplet er, at man selv kan bygge funktioner på, efterhånden som man får brug for det. Vi har taget indkøringen i vores eget tempo. Og det er jo vigtigt, at tingene virker, forklarer Karsten Larsen.


Svendene har fra starten været meget positive overfor time- og vareregistreringen i E-Komplet – og også de føler, at de har fået mere overblik over de sager, de arbejder på.


- Med E-Komplet har vi fået ét samlet system – og det var jo det, jeg ledte efter. Det har forenklet mange ting for os alle sammen. Vi sparer tid, og jeg kan følge time- og materialeforbrug. Det virker som det skal – og det er vigtigt! Jeg er jo ikke blevet selvstændig for at sidde inde på kontoret og bruge dagen på at lave administration, griner Karsten Larsen.

 

E-Komplet tilbyder én samlet softwareløsning til byggebranchen, hvor kunden får sags- og tidsstyring, regnskab, kvalitetssikring mm. E-Komplet samarbejder med en række revisionsfirmaer, som løbende hjælper med at sikre, at E-Komplet altid overholder alle regler og principper for god revision. Desuden er en række bogholdere og revisorer tilknyttet som eksterne konsulenter i kundernes lokalområder. Alle eksterne konsulenter er grundigt uddannede i brugen af E-Komplet.

 

Kontaktinformation
E-komplet A/S
Karlskogavej 12
9200 Aalborg SV
Tlf:70 70 27 86
Email:  
Administrationen-er-blevet-meget-enklere
Service
Læs avisen online
Nyheder i din mailboks
Bygge & Anlægsavisen
Kontakt 
Medieinformation
Tip redaktionen!
Annoncer
www.bygge-anlaegsavisen.dk
Nyheder
Nybyggeri og renovering
Produktnyt
Motor/Transport
Profiler
Messer




Bygge- & Anlægsavisen

Bredgade 36. 1. Sal - Forhuset                               
1260 København K
CVR: 28890346
 
Telefontider:
Mandag - Fredag:    09.00 - 16.00
Hovednummer:     +45 3344 5555