logo
Annonce

Kaos i værktøjskassen? Sådan fungerer CRM for dig i byggebranchen

Bygherrer, detailhandlere, kunder og underentreprenører – i byggebranchen er der en del at holde styr på. Med andre ord er det ikke mærkeligt, at der kan opstå kaos i værktøjskassen. Heldigvis kan det fikses med et CRM-system. Men hvordan? Det skal jeg forklare dig.

 

Indlæg af Mads Vedsø konsulent ved Lime CRM

 

Byggebranchen er speciel på flere måder. Det har vi i Lime mærket i vores 25-årige historie. Vi ved for eksempel, at mange byggeforetagender sender flere tilbud til samme projekt, har en stor mængde vigtige personer og foretagender at holde styr på og synes, at det kan være svært at vurdere, hvordan det ser ud med salget i den nærmeste fremtid.

 

Men vi har gode nyheder. Ved at minimere antallet af informationsøer kan du og kollegerne løse mange af problemerne! Med alt i et og samme system slipper du for at bruge tid og energi på at lede efter information, og du får helt styr på såvel kontakter som forretninger.

 

Læs mere om IT & Teknologi

 

Og det hele sker i tre skridt:

 

Orden og overblik med al information samlet ét sted

Et CRM-system hjælper først og fremmest med at skabe orden og overblik blandt al den information, som du og kollegerne arbejder med. I systemet kan I eksempelvis lægge dokumenter, samtaler og påmindelser ind samt kategorisere virksomheder og personer m.m. Oplysninger bliver struktureret på overskuelig vis og kan således nemt findes i systemet. Du slipper kort sagt for at bruge tid på at jagte telefonnumre til underentreprenører og bygherrer.

 

Enklere og smartere byggearbejde med struktur

Med overblik og helt styr på de forskellige byggeparter, I har kontakt med, bliver det lettere at pleje relationerne og passe forretningerne. Du og kollegerne kan se, hvordan arbejdet har udviklet sig, hvad der er aktuelt lige nu, og hvad der kommer fremover – alt sammen takket være smarte og enkle lister, statistikværktøjer og rapporter. Arbejdet bliver helt enkelt mere effektivt, og I kan såvel bedømme som forudsige jeres salg.

 

Bliv en kundemagnet med kontinuerligt arbejde

Med tiden vil selv dine kunder og kontakter kunne mærke de positive effekter af et CRM-system. For med alt i samme system og med en effektiv arbejdsrutine kan du og kollegerne overgå kundernes forventninger – gang på gang. Og så vil jeres kunder ikke bare blive hos jer, de vil også sprede det gode rygte om jer og trække nye kunder til virksomheden. Vupti, I er blevet en kundemagnet!

 

 

Tilpasset byggebranchen – nogle eksempler

De tre skridt foroven er selve grundtanken med CRM og gælder egentlig alle former for virksomheder. Men med vores brancheløsning til byggeriet får du et CRM-system, som er specielt tilpasset dine behov. Du får eksempelvis:

 

Projekter fra fx “Byggefakta”

Lime CRM indlæser aktuelle projekter fra “Byggefakta”. På den måde kan du nemt se, hvad der foregår i branchen, så du kan være med i kampen om at indgå handler fra dag 1.

 

Koblinger til ERP-systemet

Selvfølgelig sammenkobler vi CRM-systemet med økonomisystemet – der er jo ingen, der elsker dobbeltarbejde, vel?

 

Integreret Outlook og Excel

I Lime CRM kan du så let som ingenting gemme vigtige e-mails. Du kan selvfølgelig også eksportere valgfri information til et Excelark, hvis du ønsker det.

 

Vil du slippe for kaos i værktøjskassen? Blive en kundemagnet? Og få overblik over aktuelle byggeprojekter? Du kan teste Lime CRM til byggebranchen ganske gratis allerede i dag eller booke en personlig demo. Jeg lover, at du ikke vil fortryde det!

 

Bygge- & Anlægsavisen

Tilmeld nyhedsbrev

Udkommer ugentligt, og indholder branchenyt, artikler samt adgang til den nyeste avis

Service
Læs avisen online
Nyheder i din mailboks
Bygge & Anlægsavisen
Kontakt 
Medieinformation
Tip redaktionen!
Annoncer
www.bygge-anlaegsavisen.dk
Nyheder
Nybyggeri og renovering
Produktnyt
Motor/Transport
Profiler
Messer




Bygge- & Anlægsavisen

Bredgade 36. 1. Sal - Forhuset                               
1260 København K
CVR: 28890346
 
Telefontider:
Mandag - Fredag:    09.00 - 16.00
Hovednummer:     +45 3344 5555